Blog yapmak 2021’ de de neden hala önemini koruyor

/ / PR Makaleleri

Bir işletmeyi pazarlamanın en iyi yollarından biri sosyal medya pazarlamasıdır. Sosyal medya pazarlamasında en çok kullanılan yöntemde, çokça tavsiye edilen, blog kullanımı olarak rahatlıkla söylenebilir.  

Bir işletmenin sitesini ziyaret ettiğiniz zaman büyük olasılıkla müşterilere yardımcı olacak ipuçları, incelemeler, hikâyeler ve daha da fazlasını içeren bir blogla karşılaşırsınız. Blog yazma bilindiği gibi yeni değil,  on yıl önce çok etkili olduğunu biliyoruz.  Ancak geçtiğimiz on yıl içinde içerik pazarlaması ve etkileyici pazarlama gibi diğer sosyal medya pazarlama yöntemleri de yükselişe geçti. Blog yazmanın hala eskisi gibi etkili olup olmadığı birçok insanlar için halen merak konusudur. Şunu kolayca ifade edebiliriz ki blog yazma, ilgi çekici ve profesyonel olduğu sürece, faydası büyük olacaktır.  

Blog,  Arama Motoru Optimizasyonuna (SEO) Yardımcı olur. 

Blogun bir işletme üzerinde yapacağı en önemli etki arama motoru optimizasyonun sıralamada kazandırdığı avantajdır. Anahtar kelimelerin kullanımı SEO sıralamasında dikkate alınması gereken önemli bir husustur.  Bloglar sayesinde anahtar kelimeler kullanılıyor,  bu sayede siteyi optimize etme şansınız doğuyor. 

İlave olarak SEO sıralaması için web sitelerinin çevrimiçi itibarı, güvenilirliği ve tanınırlığın temin eden baclink olarak bildiğimiz geri bağlantılarına bununla ilgili bir internet özerk programı olan botlara ve web sitelerin içeriğini gösteren örümcek tabir edilen unsurlara ihtiyaç vardır. 

Web Sitesini Taze Tutar. 

Müşteriler devamlı surette yeni içeriğe sahip web sitelerini ziyaret ederler. Onların bu ihtiyacını gidererek ilgilerini taze tutmak için videolardan ziyade bloglar kullanmak daha kolaydır. 

Web sitesine daha çok trafik çekmek istiyorsanız her zaman yeni bilgiler içeren yeni bloglar yayınlamak durumundasınız. Bu faaliyetleriniz takipçilerinizi müşteriye dönüştürme şansı yaratır.   

Uzman olduğunuzu kanıtlayın. 

Web sitesindeki bir blog, kişinin işin uzmanı olduğunu gösteriyor. Blogda, ziyaretçilere sunulan işletme hakkında çarpıcı bilgiler işletme sahibinin konusunda bilgili olduğuna işaret ediyor. Bu işin uzmanı ile çalıştıklarını gören ziyaretçilerin işletmeye karşı duydukları güven duygusu artıyor.  Sunduğunuz ürün ve hizmetten memnun kalan kesim sayesinde, mevcut müşterilerinizi muhafaza ve yeni müşteriler elde konumunuz daha kolaylaşıyor.  

İstatistikler Yalan Söylemez. 

İş hayatında karar almanızda istatistik bize yardımı eder. İnternet kullanıcıları arasında yapılan araştırmalarda % 77 gibi büyük bir kesimin her gün blog okuduğunu ortaya koyuyor.  Her ay düzenli bir şekilde blog yazan firmaların ayda en fazla 5 blog yazan firmalara göre oldukça önemli bir miktarda müşteriye sahip oldukları gözlemleniyor. Yine aynı bağlamda bir araştırma internet kullanıcılarının yine % 61 gibi yarıdan fazlasının e-postalarına satıcı firmalardan gelen e –postaları okumak yerine blog okuduklarından bahsediyor. Bütün bunlar 2021 de de neden blog yazmaktan vazgeçmememiz gerektiğini, aksinin ise kötü sonuçları doğuracağını gösteriyor. 

Öyleyse doğru blog yazmaya devam etmeliyiz.